Recenze - Čas mezi námi

Autor: Tamara Ireland Stoneová
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2013
Překladatel: Michaela Škultéty
Počet stran: 304

Středoškoláci Anna a Bennett se správně nikdy neměli potkat. Ona žije v roce 1995 v malém městečku poblíž Chicaga, on v roce 2012 v San Francisku. Bennett však disponuje zcela výjimečnou schopností: dokáže cestovat časem i prostorem. Tak se dostane i do Annina života a navzdory svému přesvědčení se do ní zamiluje. Jejich vztah se prohlubuje a Bennett postupně odhalí Anně všechna svá tajemství. Zákony času jsou však neúprosné a hrozí, že Bennett nebude moci zůstat v minulosti, do které vlastně nepatří. Podaří se Anně a Bennettovi přelstít neúprosný osud, nebo je čas rozdělí navždycky?

Postavy
Anna je normální dívka, která žije v roce 1995, chodí na střední, má nejlepší kamarádku Emmu a jejím největším koníčkem je běhání. Přivedl ji k němu její otec a účastní se spousty závodů. Její otec vlastní knihkupectví, kde Anna vypomáhá.
Bennet - tak to je ten kluk z roku 2012... Umí cestovat časem i prostorem, ale i to má své omezení. V roce 1995 se objevil z jediného důvodu, kvůli své sestře.

Začátek děje
Jako každé ráno šla Anna i tentokrát běhat. Na tribuně zahlédla kluka. Nijak zvlášť ji nezaujal, jen ji udivilo, že takhle brzo ráno v takovéhle zimě sedí venku. Jakmile oběhla další kolečko, otočila se a on už tam nebyl. Prostě zmizel. A když se šla podívat na místo kde seděl, nebyly tam žádné stopy, které by naznačovaly, jakým směrem se vydal. A to bylo poprvé, kdy uviděla Bennetta.
Další den ho potkala ve škole a pak jim jejich učitel oznámil, že mají nového spolužáka . byl to on. Kluk s rozcuchanými vlasy z tribuny. Bennet. Anna se s ním chtěla seznámit, ale Bennett se s nikým nebavil, všechny prostě ignoroval. Ale i přesto Annu zaujal už na tribuně a teď ji začíná přitahovat. Snaží se proniknout do té jeho uzavřenosti a ze začátku se jí to vůbec nedaří. Bennett si jí vůbec nevšímá, dokud se nestane ta událost v knihkupectví...

Moje vlastní hodnocení.
Hned po dočtení knížky mi v hlavě naskočila pouze - wow! Tahle kniha mě ke konci fakt pohltila a vtáhla do sebe. Ale hodnocení začnu zápory. Knížku vydalo nakladatelství Knižní klub, obálka se mi líbí (i když se až tak podle mě k té knížce nehodí), ale hodně mi vadily chyby v textu. Buď třeba nedopsané slovo, nebo tam bylo nějaké naopak dvakrát. Jednou se mi stalo, že jsem vůbec danou větu nepochopila, ale přežila jsem to. :) Mohli by si na to příště dávat větší pozor.
A k samotnému příběhu - ještě tak ve třetině jsem si říkala, že dám knížce tam maximálně 2 hvězdičky. Začátek byl prostě zvláštní a trochu hodně ho autorka podle mého názoru natahovala. Prostě mě to nebavilo, ale když se skoro v půlce děj rozběhl, najednou mě chytla a já ji dočetla za pár hodin. Ale ještě mi vadí na knížce jedna věc - v nějakých částech byl děj až moc předvídatelný. Dopředu jsem uhodla jednu docela podstatnou věc, což mě mrzelo, ale co se dá dělat, že. Celkově se mi knížka líbila. Já vím, někoho nemusí bavit romantické, spíš jednodušší romány, ale pro mě to byl velký oddech a moc jsem si čtení užívala (zhruba od půlky knihy). Zvláště, když jsem před tím dočetla Zlodějku knih.

Hodnocení
69 %