úterý 25. března 2014

Recenze - Mráz

Autor: James Hayman
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Překladatel: Irmgard Kolínská
Počet stran: 320

Atraktivní a ctižádostivá právnička (Elaine - Lanie Goffová) se chce stát partnerkou v prestižní advokátní firmě v Nové Anglii. Jedné mrazivé noci je však její mrtvé tělo nalezeno v kufru auta nahé a na kost zmrzlé. Případ přebírá detektiv z oddělení vražd Michael McCabe a hned začíná s vyšetřováním. Kdo by mohl chtít ublížit krásné a inteligentní ženě? Ve chvíli, kdy zmizí i jediná svědkyně zločinu, začínají na povrch vyplouvat okolnosti ze života zavražděné právničky. Podaří se detektivovi včas odhalit vraha a vyřešit případ? Proč musela zmizet svědkyně?




***
Nakonec McCabe zhasl baterku a narovnal se. 
Zhluboka se nadechl a přešel ke kufru, připraven na prvních několik vteřin, které stráví sám s obětí. 
Policista a mrtvola. 
Jedinečný a zvláštním způsobem intimní vztah. 
Jen oni dva. 
McCabeovi v tom okamžiku nezáleželo na tom, kdo je oběť, zda gangster či nevinné dítě. 
Byl to pro něj moment sdílené intimity, který pro některé policisty zkrátka patřil k jejich zaměstnání, kdežto pro něho se proměnil v posvátný závazek.

***

Můj vlastní názor.
Kniha Mráz se mi líbila, je napínavá a má dobrý nápad. Nebudu ji řadit mezi nějakou světovou špičku, to myslím není, ale 4 hvězdičky dostane. :) Když jsem knihu začala číst, nebyla jsem si jistá, jestli se mi vůbec bude líbit. Jak už jsem psala, Elaine mi byla na začátku nesympatická. A pak ji někdo zabil...

No, nevěděla jsem, jestli mám změnit svůj názor na ni jako na člověka, protože mi jí pak bylo samozřejmě líto. Ale to vlastně není podstata knihy. Naopak, hlavního detektiva seržanta McCabe jsem měla ráda. Když
našli tělo Lainie, "zakousnul" se do vyšetřovaní a nepřestal pracovat, dokud nenašel vraha. Dokonce se jeho přítelkyně po dobu objasňování vraždy odstěhovala zpátky k sobě, aby se o něho pořád nemusela strachovat. Taky jsem si ho oblíbila kvůli jeho dceři. Je jenom o trochu mladší než já a přestože byla v knížce jen okrajově, byla .. fajn.

Jinak knížka se čte celkem sama, děj plynule ubíhá a konec je napínavý. A přijde mi jako dobrý nápad moment, kdy se do děje zamotá i psychicky nemocná dívka jménem Abby.

Trochu mi vadilo, že kromě zhruba dvou tří dějů, které sledujete v podstatě celou dobu se sem tam objeví kraťounká kapitolka, spíš taková vsuvka co dělá ještě někdo jiný a v tyto momenty jsem se začala ztrácet. Ale to je asi především o zvyku. Pokud vás kniha zaujala, rozhodně si ji přečtěte a udělejte si na ni vlastní názor.

A proč Mráz? Román se odehrává v americkém Portlandu, kde jsou zimy kruté a všem je neustále pod přikrývkou sněhu a ledu. Samozřejmě oběti byly tím pádem na kost zmrzlé a to znemožnilo určit čas smrti...

Hodnocení
4 hvězdičky 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, knihu si můžete koupit zde.

Zdroje: obálka + anotace jsou ze stránky nakladatelství., obrázek zimy

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D