pátek 25. dubna 2014

Obálková vojna (4)

 


Obálková vojna je páteční meme a pochází z dílny Mati Wolf

O co jde: 
Cílem je porovnat pár verzí obálek určité knihy z různých krajin.

***
Dneska jsem si vybrala knihu Pýcha a Předsudek od Jane Austen.


anglická                        španělská 


česká                       anglická 2


anglická 3                     francouzská

1. anglická
2. francouzská
3. česká
4. anglická #2
5. španělská
6. anglická #3

Možná bych asi nejdříve měla vysvětlit, proč 3 anglické...
Je to proto, že když jsem hledala co nejrůznější obálky, které by mě navíc zaujaly, byly to právě z 95% anglické. :)

Tentokrát u mě bylo jasné, která obálka zvítězí. Já mám hodně ráda filmové obálky, pokud nejsou nějaké přeplácané nebo tak něco, což tato rozhodně není a navíc ten film jsem si zamilovala, takže téměř samozřejmé vítězství.

Na druhé místo jsem dala francouzskou obálku, která je ilustrovaná a je podle mě také hodně povedená. Jane s Lizy mají podobu podle filmového zpracování. 

Česká filmová obálka. Není jenom tato, je třeba i stejná jako anglická #1 jenom s českým názvem. Na této obálce mi připadá pan Darcy trochu zvláštní, myslím že mohli vybrat lepší fotku. Ale po shlédnutí celého filmu jsem si na něho zvykla a oblíbila si ho. Tím pádem se mi také tato obálka líbí čím dál tím víc. 

Následuje opět anglická. Z toho důvodu, že autorka a tím pádem i její knihy pochází ze 17/18 stol. a asi takhle nějak dívky vypadaly a navíc mi prostě ke knize sedí.

Chvilku jsem se nemohla rozhodnout, jestli na předposlední místo dát španělskou nebo poslední anglickou obálku. Ale rozhodla jsem se nakonec na čtvrté místo pro španělskou, jelikož se podle mě poslední anglická moc k příběhu nehodí. Jasně, takhle nějak asi vypadaly salony v Anglii, ale kniha mi NEdává najevo, jaký příběh se v ní asi skrývá.

Tak toto je můj názor. A jaký je ten váš?


3 komentáře:

  1. podla mna je tato najkrajšia :)
    http://www.google.sk/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.martinus.sk%2F%3FuItem%3D102509&h=0&w=0&tbnid=yk7u0-y51tAf9M&zoom=1&tbnh=281&tbnw=180&docid=2PiKAR6EBwFKfM&tbm=isch&ei=TrpbU6qdDYbK0QWBm4CoDQ&ved=0CBcQsCUoBw

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D