sobota 19. dubna 2014

On my Wishlist #10

 
Toto meme pořádá Book Chick City
Jedná se o to, že každý týden zveřejním knihu nebo knihy, které bych si chtěla koupit. 
 Může se jednat o jakkoliv staré knihy.

***


Ačkoli kniha Jeden den vyšla již v roce 2011, myslím, že si ji pamatuje spousta lidí. Podle této knihy byl i natočen film (hlavní role: Anne Hathaway, Jim Sturgess). Já se o ní dozvěděla teprve nedávno a velmi mě láká k přečtení. Možná si ale nejdřív pustím film. 

Přátelství je někdy míň než láska. Představte si, že někdy během střední školy potkáte člověka, který vám tak přiroste k srdci, že už ho nikdy nedostanete z hlavy. Chodit spolu ale nezačnete. Přesně to je případ Dextera a Emmy, kteří jsou přátelé už dvacet let - od osmaosmdesátého se setkávají vždy po roce. Je samozřejmě jen otázka času - i když nepřiměřeně dlouhého - než se z takového vztahu vyklube něco víc, než jen návštěva muzea a výroční večeře.

Úspěšný román ze současné Anglie vypráví příběh o tom, že skutečné přátelství mezi mužem a ženou není možné, a musí buď skončit, anebo se proměnit v něco jiného, a také o tom, že si ty nejzákladnější věci uvědomíme, až když je pozdě. Vtipně napsaný příběh, ale skrývá nejen úsměvné a citlivě napsané sondy do lidských citů. Vztah, který přešel od náhodné známosti na jednu noc po věrné i nevěrné přátelství až k hluboké lásce a krátkému manželství jakoby mimochodem pod komickým nátěrem ukazuje změny zvyků, mravů a politiky v Británii posledních dvaceti let. Hlavním tématem příběhu se více než klasická "lovestory" stávají pocity osamělosti a hloubka rozporu mezi mladickou nesmiřitelností a kompromisy, které jsme nakonec schopni tolerovat.

V jaké pořadí byste mi doporučili?? Klasika - nejdřív kniha a pak film a nebo obráceně?

Děkuji. :)


Zdroje: obálka, anotace

7 komentářů:

  1. Určitě bych ti doporučila, abys přečetla nejdříve knihu a potom zhlédla film, protože jinak nebudeš mít z knihy tak skvělý zážitek. Jeden den jsem četla a musím říct, že to byla jedna z nejemotivnějších knih, kterou jsem kdy četla. Poslední stránky, řekněme 1/4 knihy, jsem četla až do dvou hodin do rána, protože jsem prostě nemohla přestat. A nebudu zastírat, že jsem si i zaplakala. A film? Je taky skvělý, ale určitě si nejdříve přečti knihu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ani nečetla, ani neviděla, ale určitě si obojí zařadím do plánu.
    A já určitě doporučuju první knihu a pak film :))

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu mam a v maji bude na blogu o nu sutaz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se určitě zúčastním!Moc děkuji za informaci. :)

      Vymazat
  4. Knihu mám v plánu si přečíst a o filmu jsem popravdě ani nevěděla, super aspoň se mám na co těšit. :). Za sebe bych ti ale i tak doporučila nejdřív knihu a pak až film :)).

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D