úterý 1. dubna 2014

Recenze - Nepřítel mého nepřítele

Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 360
Série: Bavettovi #2


Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit? 







***
Vždycky jsem si myslela, že bych udělala cokoliv, abych mohla ochránit nevinné lidi před padouchy a zločinci. I když už jsem nebyla ve službě, ctila jsem zákon a nikdy jsem neprojela ani pitomou stopku. Nikdy jsem si nesedla do auta opilí. Nikdy jsem nikoho nenapadla, pokud nepočítám zásahy u policie. 
A teď půjdu hrát někoho jiného, a jakmile budu mít příležitost, zabiju cizího chlapa.
Na chvilku mě napadlo, že je to možná tím, že je podle Tora mafián. Ale pak mi došlo, že i kdyby to byl makléř, lékař, učitel nebo reverend, šla bych do toho taky.
Už jsem chápala, co přesně znamená, když jste odhodlaní pro své dítě udělat všechno.

***

Upozornění: Protože se jedná o druhý díl série, předpokládám, že když čtete tuto recenzi, již za sebou máte první díl, tudíž jsou tam v malém množství spoilery!!! (Jednak mi to jinak napsat nešlo, a ani jsem nechtěla).

Kniha Nepřítel mého nepřítele je volné pokračování (2.díl) série Bavettovi. První díl se jmenuje Nebezpečná láska a recenzi naleznete zde.

Stejně jako první díl se mi tato knížka strašně moc líbila. Četla se sama, ani nevím jak, a už jsem byla skoro na konci. Tentokrát jsou hlavními postavami Robert Bavetta (bratr Mikeho) a nováčkem byla Joane Westová. Joan, zkráceně Jo, byla policistka. Ale při poslední akci, kde hrála feťačku, se provalilo kdo je a Toro (překupník drog, kterého chtěla zatknout) ji nezabil jen proto, že jí slíbil, že si to u ní později vybere...

Po tomto zpackaném zásahu Jo odešla od policie jednak z tohoto důvodu, ale hlavně proto, že otěhotněla a přítel se s ní rozešel. Následně začala pracovat u bezpečnostní agentury. Život šel dál, její dcerka Amy rostla, ale pak jí jednoho dne zavolali do práce, že pro ni přišel do školy její manžel. Téměř hned jí došlo, kdo to byl. Okamžik po té jí Toro zavolal a oznámil, že se Amy nic nestane, pokud pro něho udělá jeden úkol. A tím úkolem bylo zabít určitého muže. A tím mužem byl Robert Bavetta...

Robert byl i v prvním díle. Staral se o Mikeho, když byl duševně "mimo", hledal mu usilovně ošetřovatelky, atd. a za to jsem ho měla ráda. Akorát ty jeho změny nálad,... Ale někde v půlce jsem si prostě zamilovala ústřední páreček a chudák Robert ustoupil do pozadí. Tentokrát se ale projevuje v plné síle. Konečně se objevily taky nějaké city. A to hned na začátku, kdy uviděl zmlácenou a zbědovanou Jo. Bavettovi byli vychovávání tak, aby nikdy ženu neuhodili a chovali k ní úctu. (To se mi líbí). A pak už to nějak plynulo samo. Taky se mi zdálo, že více prostoru měl Johnny, což nebylo na škodu a docelatam pak byli i Mike s Paige. A za to jsem opravdu hodně ráda. Protože jsou prostě a jednoduše úžasní!

Když se už konečně dostanu k samotnému hodnocení knihy, trochu mi vadilo, že jsem hned ze začátku uhodla docela stěžejní linku příběhu, ale naštěstí to ničemu nevadilo. A tímto jsem v podstatě vyčerpala svoje zápory vůči tomuto románu. Není jinak náročná, jak časově (přiznejme si, není to zas až taková "kráva"), ale taky i dejme tomu intelektuálně. Nad dějem nemusíte přemýšlet, prostě ho berete tak, jak se vám nabízí. Má v sobě romantiku, napětí, vzrušení a navnadění na závěrečný díl trilogie. Když Nepřítele srovnám s Nebezpečnou láskou, nemůžu je dát na stejnou úroveň. První díl je prostě první díl a jak už to většinou bývá, tak i v tomto případě se mi líbil nejvíc. Každopádně jsem velmi ráda za toto pokračování (více jsem poznala Roberta a dozvěděla jsem se, jak dál žili Paige a Mike).

Hodnocení
4 hvězdičky


Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete koupit zde.

***
Kateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stějně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska. V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.Knížka má druhý i třetí díl. Snad se k nim dostanu co nejdříve. (#2 - Nepřítel mého nepřítele, #3 - Zakázaná přitažlivost)


P.S.: Celou trilogii Bavettovi uzavírá třetí díl - Zakázaná přitažlivost. Recenzi připravuji.

Zdroje: anotace, obálka - ze stránek nakladatelství, mostNew york, Kateřina Petrusová - životopisfotka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D